Gå til hovedinnhold

En leilighet sett fra stylistens side | Urbantoglandlig




Denne leiligheten ligger urbantoglandlig til for å si de sånn. Kort vei til Fredrikstad by og ikke lange spaserturen til den fineste bymarka du kan tenke deg.

Jeg er selvfølgelig ikke preget av at dette er byen jeg selv bor i, ei heller at det er nærmeste familie som skal selge denne leiligheten, kremt.



Når du som meg er eiendomsmegler, og det er en i familien som skal selge leilighet, da kan rådene være dyre kan du si. Jeg tenkte det kunne være spennende å prøve ut det å ha BOStyling til å møblere.


Jeg var tilstede da møblene ankom og stylisten brettet opp ermene og satte i gang.


I løpet av ett par timer var jobben unnagjort og jeg kunne med forundring bivåne hvordan leiligheten endret seg fra et tomt skall til å bli lys og trivelig.


Etter at stylisten hadde gjort seg ferdig, var det klart for at Fotoetcetera skulle linse inn og ut. 

Jeg kunne jo saktens valgt å være linselus for en stakket stund, men holdt meg beskjedent nok i bakgrunnen, noe fotografen sikkert satte pris på. 







Nå blir det et par spennende uker fremover. Er det flere enn meg (jeg er selvfølgelig ikke på noen måte subjektiv) som kommer til å like denne leiligheten mon tro?


Jeg har solgt egne eiendommer ved flere anledninger og har aldri benyttet meg av stylist, men så er jeg litt over middels interessert i interiør da. Når det er sagt så har jeg helt klart sett på bilder av mine tidligere salgsobjekter at jeg med fordel kunne ha fjernet enda mer i interiøret før fotografen kom på besøk. For mye dilldall utover og for mange bilder på veggen kan virke forstyrrende på bilder.

Med min kollega og medstudent Tormod Møller i meglerfirmaet Møller & Partners som megler, får vi håpe på et heidundrandes resultat etter visning. Tiden vil vise.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Man trenger ikke å være veganer for å besøke Bare Grønt...

...ikke i det hele tatt. 
Jeg bestemte meg for å ta en tur til Gamlebyen idag, med full vinterhabitt (nesten), ryggsekk - måtte ha plass til skikkelig kamera må vite - og staver. jada, du leser riktig!
Det er nemlig noen av oss som går mer balansert ved bruk av slike hjelpemidler :)
Heldige oss i denne byen altså - gratis ferge, langs bryggene i byen, over til Smertu for å ta med enda noen passasjerer, og vips så er vi i Nord-Europas best bevarte festningsby. Visste du det du?
Og du! Gamlebyen er så fin.  Året rundt, det er bare at man må oppdage den på ordentlig. Det er det jeg prøver på idag, jeg vil være litt turist i egen by.
Så altså - med staver og joggesko - over herlige, brosteinsbelagte gater bar det videre til hovedmålet mitt for dagen, nemlig den vegan-/vegetariske kafeen Bare Grønt
Å starte en slik type kafé er nok ofte bygget på en stor porsjon idealisme. Så også her.  Anette har alltid drømt om å drive noe selv, og ideen til Bare Grønt ble født under reiser hun var på for…

Plankebyjentene nyter en fantastisk matopplevelse i nabobyen Sarpsborg.

Vi er vel kjent med Semjon, Drifa, Ingeborg og Tobias' lekre retter på Slippen i Fredrikstad, så det var ikke noe krevende valg da vi bestemte oss en venninnekveld på Festiviteten i Sarpsborg.

Dette bildet, som henger inne i lokalene forteller oss om et staselig hus som ligger i et historisk miljø mellom Kirkeparken og Kulås. Du kan lese deg opp på Festivitetens historie her om du har lyst.

Og selv om huset rager høyt og ærverdig fra utsiden, så for all del, det er bare å senke skuldrene. Her virker det som om det er plass til alle sultne fremtoninger. Du trenger altså ikke å tenke ballkjole for å ta deg en tur hit.
Byfogden møter deg riktignok i garderoben, men han blir uansett ikke med deg videre inn i den peisoppvarmede restauranten.

Her inne er det lunt og trivelig, med en servitør fra Nord-Norge som kun har ett ønske for kvelden;  At vi skal ha en hyggelig jentekveld med den beste gourmet-maten, kunstferdig dandert.
Vi tre - to bloggere og en blindpassasjer - deler mangt og …

Vi pusset opp hytta vår og her kan du se før- og etterbilder

Det er allerede fire og et halvt år siden vi kjøpte hytta, og sto parat med malerpøser og passende bekledning, for her måtte det males.
Det har stort sett gått i prosjekter siden overtakelsen, for det er gjort en del endringer - også utvendig, men det får dere ikke se før til våren, for det gjenstår noen detaljer, du vet!

Jeg fant ut at jeg aldri har tatt skikkelige bilder av hvordan det har blitt innvendig, så nå har jeg altså tatt runden.

To strøk med kvist og sperre-grunning og to strøk med maling, takk!! 
Hytta ligger i nærheten av sjøen og da synes jeg det passer godt med en lys farge på gulv, vegger og i tak. Vi valgte å bruke samme farge på vegger og tak.
Furu som har stått og gulnet i noen år (vet at det har vært moderne en gang!) det formelig kommer imot deg. Så det å få lysnet med maling åpner opp hytta og den virker faktisk litt større. Og litt roligere for øyet :)

Bytting av dørhåndtak var helt nødvendig, det var noen slitte vridere der fra før. Og valget falt på noe helt…